Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J36a81n74a 12M32a94j18o67v56á

27. 8. 2014 22:06

Tak ani tenhle zásadní problém dvacetiletému klukovi (aby byl na napsání blogu) nevěřím. Děti mají lehce přes dvacet... jen nad tím kroutím hlavou.

2 0
možnosti
VH

No, to pořekadlo se děda naučil na vojně. Tam se takto vysvětlovala povinnost vykání nadřízenému a vyšší šarži.

   Tvrzení je pravdivé - ovšem pro (často buranské) odvedence.  Jinak komukoliv dovedu říct, jaký je vůl bez použití vulgarity, s vykáním a uctivým tónem.  Naopak "Neblbni, vole" může být jen opravdu kamarádská poznámka.

  Formálně: Starší (případně ženy) správně, a podle etikety nabídli tykání (etiketa neříká nic o tom, po jak dlouhé známosti to lze učinit).  Já bych považoval za slušné takovou nabídku přijmout (pokud k odmítnutí nejsou konkrétní důvody).

  Ještě poznámka: Opravdu je Váš kolega otrávený? A nechoval by se stejně, i kdyby si netykali? Prostě proto, že má v povaze vyhovět? Odmítnou přece můžete stejně dobře vykaje i tykaje. A vůči sobě máte odmítnutí jako povinnost (příbuznému, známému, spolupracovníkovi, neznámému), pokud je Vám vyhovění proti mysli.

   Drobnost:  Zaměstnání je kolektivní činnost. Kdyby každý "jen" dělal svoji práci, nikam by se nedošlo.

   PS: Samozřejmě nesouhlas s jednostranným automatickým tykáním Vám chválím.

2 0
možnosti
Foto

V práci? Není divné ani přijmout ani odmítnout :) Ono je to o osobnosti daného člověka...když jsem jako mladý kluk po vejšce nastoupil do první civilní práce, také mi spousta lidí automaticky začala tykat...starší, stejně staří...a já si vybral...a bez ohledu na to, že mi někteří tykali a já jim vykal, nikdo by si nedovolil poslat si mne pro svačinu :)

A když jsem nastupoval na krajské ředitelství HZS jako hlavní energetik skoro ve čtyřiceti a hned se zapletl do krizového povodňového štábu v době rozsáhlých povodní jako naprosté tele v tomto směru neznalé...rád jsem starším "mazákům" sám od sebe vařil o půlnoci aspoň kafe, abych se cítil trochu užitečnej :) A bylo při tom fajn, od nich naprosto cizích mazáckých záchranářů z celého kraje, slyšet: "hele, ty, mladej, kafe děláš mizerný, ale s těmi pytli jsi to zorganizoval dobře" :)

3 0
možnosti
Foto

J89a43n 28A88n14d13r37l89e

27. 8. 2014 20:26

To "a ja jim vykal" ti neverim, copak ty umis vykat? 8-o Anebo jsi to driv umel a teprve kdyz ti stoupla slava do hlavy kvuliva tem pytlum, tak jsi to zapomnel? ;-D

0 2
možnosti
Foto

J90a42n 52A77n54d73r48l15e

26. 8. 2014 23:58

deda to říká dobře... R^:-)

6 0
možnosti
Foto

Jo. Autorství: můj otec;-D Ale má pravdu...

1 5
možnosti
Foto

R^ ,,Ty vůl, já vůl, soudruhu." Tedy mezi ,,soudruhy". Tím jsem nebyl, ani být nemínil. Nikdy.

 Jinak znám. I z dřívějška. Jedna věc jsou ,,konvence", druhá je i o úctě nejen k druhým, ale i k sobě. Nic není zadarmo. Tykání v rodině i mezi opravdovými přáteli i vzájemně se uznávajícími letitými koledy lze považovat, alespoń dle mého názoru, za normál. V dávných dobách, cca 70-80 léta, jsem měl po jistý čas o dva roky staršího skvělého kolegu, odborníka. Vykali jsme si. A skvěle jsme si rozuměli. Ale i se bavili tím, jak byli mnozí konsternováni a nechápali. Hlavně Ti obzvláště ,,uvědomělí". Ač neradi,byli nuceni nás respektovat, jak jako zaměstnace, tak i jako lidi. Takže za mně - vykat? Proč ne, pokud to tak vnímám8-o;-)

5 0
možnosti
Foto

S nejmilejšími a nejúctyhodnějšími kolegyněmi si dodnes říkáme křestními jmény v kombinaci s vykáním, což mi maximálně vyhovuje.

3 2
možnosti
JR

J32a84r47a 64R94a91n53k

26. 8. 2014 23:47

Nejlepe Vam poradi Vas novy skorotata, v Anglii se na to nehledi, ale doufam, ze uz proto, ze ma take dva kluky, zacne byt i zde diskretnejsi....

3 6
možnosti
Foto

J92a54n 36A52n77d48r54l52e

26. 8. 2014 23:58

do ctyr napočítat neumite, ale příspěvky, to pisete ostosest...:-PRv

3 6
možnosti
  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 948x
Žiju na stejné planetě jako vy...

Seznam rubrik