Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jedináček a jeho kariéra

Vyrostl jsem jako jedináček. Abych pravdu řekl, tak mi to dost vadilo. V určitých obdobích jsem docela tvrdě vymáhal nějakého toho sourozence, ale bez úspěchu. Sestry jsem se dočkal až v necelých dvaceti. Sice už skoro dvouleté, ale rozdíl to byl skoro takový, jako bych měl sám dítě.

Holčina, kterou jsme si vzali z kojeneckého ústavu, je naprosto boží. Už jsme dávno zapomněli, že ji porodila jiná matka. Je to úplně jako by byla odjakživa naše. Ona rodinu vůbec nikdy nepoznala, takže to má taky tak. Bere nás jako svou rodinu. Zbožňuje i dědu a další členy rodiny a oni ji.

Musím říct, že to byla ale najednou šílená změna. Je jí všude plno, je strašně ukecaná a uchechtaná, všude leze, všechno bere, prostě živel. Když ji mám na starost já, tak si doslova ani nesednu, pořád musím být u ní, protože stačí chvilka bez dozoru a hned vymyslí nějakou blbinu.

Moje přítelkyně, mimochodem je to taky jedináček, se v ní vidí, když si ji vezmeme někam ven, tak nemám šanci, že mi půjčí kočárek nebo malou za ruku po celou dobu. Prostě je to něco, a i když jsem ségru dostal až v dospělosti, tak to stejně je nádhera a jsem za to rád.

Letos jsem si vyzkoušel ještě početnější sourozeneckou skupinu. Na chatě s námi týden pobyli kluci mámina přítele. S nima přijel i jeho vnuk, takže dohromady tři skoro puberťáci. Když jsem je tak viděl vylejzat z auta, dost mě to teda vzalo. Už celkem slušná smečka, navíc sehraná. Byl jsem dost zvědavý, jak to bude vypadat. Prostě jsem byl zvyklý na celkem klidné prázdniny, a tohle vypadalo na pořádný rumraj.

Taky že jo. Šrumec to byl, ale taky byla sranda. Bavilo mě kluky učit zacházet s různým nářadím, když si chtěli něco vyrobit. Při fotbalu jsem byl okopaný jak patník, kluci ochraptělí, jak to prožívali. Ale když jsem viděl, jak je to baví, tak jsem s nima skoro každý den ochotně chodil na hřiště, aby si užili a taky mě to bavilo.

Po týdnu jsem měl pocit, jako bychom se znali odjakživa. Bylo mi líto, že odjíždějí domů. Kdo ví, kdy se zase uvidíme? Doufám, že aspoň o příštích prázdninách, když už ne dřív. Na chatě najednou bylo strašné ticho a nuda. I přes ségřino dovádění.

Teď balíme kufry k moři. Jak jsem se na to dlouho těšil, teď myslím na kluky, jak by měli s námi taky jet. Máma mě uklidňuje, že na hlídání mi bude bohatě stačit sestřička, ale stejně mi to vrtá hlavou.

No a mně když něco vrtá hlavou, tak to většinou mívá slušný efekt. Takže...Kluci, doufám, že příště vyrážíme k moři všichni společně!

 

 

Autor: Matyáš Dian | středa 20.8.2014 18:57 | karma článku: 23,79 | přečteno: 2367x
  • Další články autora

Matyáš Dian

Ten chlap je střevo

Já se teda psů nebojím, to musím předeslat. Sami máme fenu křížence prý NO a něčeho neznámého, donedávna jsme měli dokonce dvě. Obě maximálně hodné a chytré. Vždycky jsme je ale venku pečlivě hlídali, zvlášť když byly poblíž malé děti.

18.10.2014 v 22:45 | Karma: 23,82 | Přečteno: 981x | Diskuse| Poezie a próza

Matyáš Dian

Děda

Děda byl vždycky dobrodruh a romantik. Občas dělal věci, které ostatní nechápali. Jako nedávno s těma kočkama.

20.9.2014 v 20:19 | Karma: 19,15 | Přečteno: 1033x | Diskuse| Ostatní

Matyáš Dian

Studna

Už podruhé jsme letos museli čistit studnu. Celou jsme ji pokaždé vypustili, čímž vzniknul prakticky druhý rybník kolem chaty. Pak jsme tam nalili Savo. Neuvěřitelný puch!

31.8.2014 v 20:49 | Karma: 21,20 | Přečteno: 904x | Diskuse| Poezie a próza

Matyáš Dian

Tykat nebo vykat?

Nedávno jsem v rámci praxe nastoupil do svého prvního zaměstnání. Práce mě celkem bavila, kolegové byli taky fajn. Narazil jsem ale na jednu věc. Hned první den mně i kamarádovi, který je stejně starý jako já, všichni nabídli tykání.

26.8.2014 v 23:28 | Karma: 22,14 | Přečteno: 1852x | Diskuse| Ostatní

Matyáš Dian

Poklady

Znáte tu písničku od Svěráka a Uhlíře o starých věcech? Jak mají duši, jak je jim líto, když je lidi vyhodí a místo nich si pořídí nové, moderní, i když ty staré věci by klidně mohly sloužit dál?

21.8.2014 v 20:39 | Karma: 18,47 | Přečteno: 904x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 948x
Žiju na stejné planetě jako vy...

Seznam rubrik