Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

V kůži feťáka

Taky vám lezou do domu bezdomovci, narkomani a různé další pochybné existence? Nám jo, protože máme vstupní vrata, která se špatně dovírají. Musí se s nimi zavrklat a nadzvednout klika, což někteří nájemníci nedělají. Firma je laxní, svépomocí to opravit nejde.

Takže zmiňované existence čas od času bez větších problémů vniknou, zalezou si k půdě, ke sklepu, nebo přímo do sklepa, kde šmejdí, dávají si do nosu (do žíly), občas i přespávají, ale hlavně dělají neuvěřitelný binec. Jako tuhle...

Zjistili jsme, že máme otevřené sklepní kóje a věci z nich roztahané po celém sklepě. Vzal jsem si nářadí, oblékl se do pracovního oděvu, který jsem měl v plánu po akci vyhodit, a vydal se zase jednou vykydat sklep. Máma mě jistila světlíkovým oknem, kdyby něco.

Vesele kydám. Odděluju zrno od plev, to znamená věci na uklizení a ty druhé, které hážu na schodiště, odkud je pak přemístím do popelnice. Práce mi jde od ruky a za mnou zůstává uklizený prostor naší kóje. Na závěr jsem se rozhodl, že nějak improvizovaně zabedním okénko, které vede ze sklepa na dvůr, aby tamtudy nikdo nemohl vnikat ani tam, ani zpátky.

Zrovna jsem si přeměřoval okno a snažil se tam naaranžovat kus dřevotřísky, když se najednou ozval šílený řev a rány: „Policie České republiky! Stůjte a nehýbejte se!“ Ustrnul jsem, tak jak jsem zrovna byl- skrčený, zadek a jednu nohu vystrčené na dvůr, zbytek těla nakloněný nad sklepem. Přes zadek a jednu nohu jsem dostal ránu. Na dvoře stáli dva policajti. „Stůjte,“ zařvali znovu. „Stojím,“ odpověděl jsem udiveně. „Vylezte ven!“ nařídili mi.  Vylezl jsem ven, musel jsem se postavit čelem ke zdi, roztáhnout nohy, zatímco mě jeden z nich prošacoval: hřebíky na okno, kapesník, klíče. Zrozpačitěli, soused, který stál vedle nich, byl na infarkt: „Ten tu bydlí, ten je v pohodě,“ opakoval nešťastně stále dokola.

Mezitím se přiřítila máma, která světlíkem zaslechla hluk. Vypadala bojovně a vyděšeně. „To je váš syn?“ přeptal se policajt. Máma posloužila story o bezdomovcích, kteří nám udělali ve sklepě bordel, a který jsem šel vyklidit. „Najednou jsem zaslechla, jak nějaký psychopat šíleně zařval na celý dům,“ vykládala s vykulenýma očima. „To jsem byl já,“ podotkl policajt, a máma zrudla a ztichla.

Vyšlo najevo, že soused zaslechl ze sklepa rány a šramocení, na schodišti uviděl věci na výhoz, na základě čehož usoudil, že ve sklepě řádí nekalí živlové. Jít se podívat- to se bál, tak jenom zavolal policii. Ti se asi báli taky, protože vše vyřizovali výhradně ze dvora, kde mě uviděli čouhat ze sklepního okna, a zcela se spolehli na sousedovu fantazii. „On ale vylézal oknem,“ omlouval se policajt rozčilené mámě.

Soused se nemohl pořádně podívat, co a jak. Policajti se nemohli pořádně podívat, co a jak. Zato já zírám: dostal jsem na pr... teleskopickým obuškem, i když jsem nic neprovedl. Rudý pruh jsem měl ještě několik dní, a žádné omluvy ze strany policajtů ho nevymazaly.

Jako pocit nic moc, řeknu vám, divím se, že na to mají ti živlové i policajti nervy!

 

 

 

Autor: Matyáš Dian | úterý 5.6.2012 14:51 | karma článku: 21,56 | přečteno: 1491x
  • Další články autora

Matyáš Dian

Ten chlap je střevo

Já se teda psů nebojím, to musím předeslat. Sami máme fenu křížence prý NO a něčeho neznámého, donedávna jsme měli dokonce dvě. Obě maximálně hodné a chytré. Vždycky jsme je ale venku pečlivě hlídali, zvlášť když byly poblíž malé děti.

18.10.2014 v 22:45 | Karma: 23,82 | Přečteno: 981x | Diskuse| Poezie a próza

Matyáš Dian

Děda

Děda byl vždycky dobrodruh a romantik. Občas dělal věci, které ostatní nechápali. Jako nedávno s těma kočkama.

20.9.2014 v 20:19 | Karma: 19,15 | Přečteno: 1033x | Diskuse| Ostatní

Matyáš Dian

Studna

Už podruhé jsme letos museli čistit studnu. Celou jsme ji pokaždé vypustili, čímž vzniknul prakticky druhý rybník kolem chaty. Pak jsme tam nalili Savo. Neuvěřitelný puch!

31.8.2014 v 20:49 | Karma: 21,20 | Přečteno: 904x | Diskuse| Poezie a próza

Matyáš Dian

Tykat nebo vykat?

Nedávno jsem v rámci praxe nastoupil do svého prvního zaměstnání. Práce mě celkem bavila, kolegové byli taky fajn. Narazil jsem ale na jednu věc. Hned první den mně i kamarádovi, který je stejně starý jako já, všichni nabídli tykání.

26.8.2014 v 23:28 | Karma: 22,14 | Přečteno: 1852x | Diskuse| Ostatní

Matyáš Dian

Poklady

Znáte tu písničku od Svěráka a Uhlíře o starých věcech? Jak mají duši, jak je jim líto, když je lidi vyhodí a místo nich si pořídí nové, moderní, i když ty staré věci by klidně mohly sloužit dál?

21.8.2014 v 20:39 | Karma: 18,47 | Přečteno: 904x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 948x
Žiju na stejné planetě jako vy...

Seznam rubrik